Veel gestelde vragen

VWat leuk dat u uw nieuwe sanitair producten bij Blue Sanitair wil aanschaffen. Wij van Blue Sanitair willen graag dat u 100% duidelijkheid heeft en daarom hebben wij de veelgestelde vragen voor u onder elkaar gezet. Uiteraard kunt u ook gerust contact met ons opnemen per telefoon (0613972813) of per mail (info@bluesanitair.nl).

Blue Sanitair is elke dag telefonisch bereikbaar, ook in de avonduren en op zondag. Wij zijn bijna altijd telefonisch bereikbaar, ook in de avonduren. Als wij niet opnemen streven wij ernaar om binnen 4 uur terug te bellen. U kunt ons ook Whatsappen met al uw vragen. Ook via de Whatsapp streven wij erna om zo snel mogelijk te reageren, zodat u verder kan met uw beslissing voor uw badkamer. U kunt ons bereiken via 0613972813.

U kunt ons bereiken via onze Facebook pagina of Instagram pagina, wij streven er ook om op onze social media account zo snel mogelijk te reageren. Wij vinden het namelijk belangrijk dat u ons altijd en op verschillende manieren kunt bereiken!

Wij van Blue Sanitair vinden het belangrijk dat het bestellen van de producten zo simpel mogelijk blijft. Het bestellen bij Blue Sanitair gaat als volgt:

  • Selecteer uw gekozen product en voeg ze toen aan de winkelmand. In de winkelmand heeft u de keuze om verder te winkelen of om af te rekenen. Ook kunt u in de winkelmand de aantallen van het product wijzigen.
  • U komt op de pagina om uw bestelling te controleren.
  • Bij de volgende pagina moet u uw adresgegevens invullen. De velden met een * zijn verplicht om in te vullen, wij hebben deze gegevens nodig om het product op het juiste adres te laten bezorgen.
  • Daarna kunt u kiezen via welke manier u wil betalen (Bankoverdracht, IDeal, Klarna betaal later, Bancontact, PayPal en SOFORT Banking).
    Wanneer u heeft betaald hoeft u alleen nog maar te wachten op uw bestelling.

Bij Blue Sanitair is bij ieder product aangegeven wat de verwachte levertijd is. Wij proberen de levertijden zo scherp als mogelijk aan te houden. Indien u meerdere producten besteld dient u uit te gaan van het product met de langste levertijd. De dagen die aangegeven zijn bij de levertijden zijn te allen tijde werkdagen.

In de praktijk kan het gebeuren dat zowel de fabrikanten als leveranciers de levertijden niet goed op hebben. Wij zijn afhankelijk van de fabrikanten en leveranciers. Het kan dus voorkomen dat bepaalde levertijden niet nagestreefd kunnen worden, geheel buiten onze schuld om. De levertijden om de website van Blue Sanitair zijn daarom indicaties waarin deze normaliter gerealiseerd worden.

Als de levertijden niet overeenkomen met de levertijden van onze website, dan passen wij dit direct aan. Ook nemen wij direct contact met u op om te bespreken wat u wilt doen. Wij zullen ook naar alternatieven zoeken en deze aan u voorleggen, zodat u niet in de problemen komt met de levertijden. Op de dag van levering dient er iemand de hele op het afgesproken adres aanwezig te zijn.

Ook is het mogelijk om zelf aan te geven wanneer u uw bestelling wilt ontvangen.

Het is momenteel helaas niet mogelijk om producten bij ons af te halen, doordat wij geen showroom hebben. Wij leveren alle producten direct bij het gewenste afleveradres.

De vraag wat de verzendkosten zijn is een van de veelgestelde vragen. Blue Sanitair vindt het belangrijk dat het voor iedereen duidelijk is wat de verzendkosten zijn, zodat u niet onverwachte extra kosten krijgt.

Binnen Nederland rekenen wij geen verzendkosten. Ook voor kleine bestellingen rekent Blue Sanitair geen verzendkosten. U hoeft dan geen rekening te houden met onverwachtse kosten.

Bij bestellingen naar België worden er altijd verzendkosten in rekening gebracht. Wij hanteren daarbij de volgende twee tarieven:

  • Klein pakket   € 5,95
  • Groot pakket  € 25,00

Het is momenteel helaas niet mogelijk om producten bij ons af te halen, doordat wij geen showroom hebben. Wij leveren alle producten direct bij het gewenste afleveradres. Ook hebben wij geen bezoekadres.

Het is uiteraard geen probleem als u uw bestelling wilt annuleren. Het annuleren van uw bestelling is kosteloos tot het moment dat uw order verzonden is. Wanneer u uw bestelling wilt annuleren kunt u dit doorgeven via aan onze mail: info@bluesanitair.nl of per whatsapp 0613972813. Wij streven om een bevestiging te geven binnen 4 uur ook in weekenden en avonden.

De vraag welke stappen gevolgd moeten worden wanneer uw product is beschadigd is een van de veelgestelde vragen. Blue Sanitair vindt het belangrijk dat u precies weet wat u moet doen wanneer uw product is beschadigd.

Wij willen natuurlijk dat u uw bestelling goed ontvangt, helaas kan het soms voorkomen dat een product tijdens het transport beschadigd is of dat het product een fabrieksfout bevat. Blue Sanitair wil dit uiteraard zo snel mogelijk voor u oplossen. Via onze handige service formulier kunnen wij u het best zo snel mogelijk helpen. U vult hier de gevraagde informatie in en voegt een foto of video toe. Onderaan op onze website kunt u de service formulier vinden. Blue Sanitair streeft ernaar om een service aanvraag binnen 1 werkdag te beantwoorden. Ook in de weekenden en avonden gaat Blue Sanitair aan de slag met de service aanvraag.

Voldoet het product niet aan u verwachtingen of heeft u het verkeerde product besteld? Dan heeft u het recht om als consument van Blue Sanitair binnen 14 kalenderdagen na levering uw product(en) retour te sturen. Het is hierbij mogelijk om het te ruilen of om het aankoopbedrag terug te krijgen, op voorwaarde dat de geretourneerde producten in goede orde zijn ontvangen.

Om een bestelling te retourneren dient u eerst contact op te nemen met ons per mail info@bluesanitair.nl. Zodra er een akkoord gegeven is, dan ontvangt u een nummer van ons per mail. Om een retouraanvraag te kunnen aanvaarden en verwerken vragen wij u om te voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Het product is onbeschadigd;
  • De retouraanvraag moet binnen 14 kalenderdagen na levering;
  • Het product is ongebruikt / ongemonteerd;
  • Het product is verpakt in de originele verpakking;

Voor meer informatie over ons retourbeleid kunt u onderaan de pagina het kopje retourneren vinden. Wanneer u nog steeds vragen heeft over het retourneren, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Wanneer u nog meer vragen heeft over de veelgestelde vragen, kunt u altijd contact met onze klantenservice opnemen!