Retourneren

Voldoet het product niet aan u verwachtingen of heeft u het verkeerde product besteld? Dan heeft u het recht om als consument van Blue Sanitair binnen 14 kalenderdagen na levering uw product(en) retour te sturen. Het is hierbij mogelijk om het te ruilen of om het aankoopbedrag terug te krijgen, op voorwaarde dat de geretourneerde producten in goede orde zijn ontvangen.

U bent zelf verantwoordelijk voor het retour sturen en de kosten die hierbij horen. Zorg er altijd voor dat breekbare producten veilig verzonden worden.

Let op! Voordat producten verzonden worden, dient dit eerst bevestigd te zijn door Blue Sanitair.

Annuleren
U kunt de bestelling kosteloos annuleren tot het moment dat de bestelling verzonden is. De annulering kunt u per mail doorgeven aan info@bluesanitair.nl of telefonisch aan de klanten service op 06-13972813.

Controleren
Zodra u de bestelling in ontvangst neemt is het van belang dat u eerst de gehele bestelling controleert zowel op eventuele beschadigingen als compleetheid. Na het ontvangen van de bestelling moeten wij binnen 48 uur te horen krijgen of er eventuele beschadigingen en incomplete producten zijn. Zo kan het probleem het snelst opgelost worden en kunnen wij achterhalen waar het is ontstaan.

Wijze van retour sturen
Om een bestelling te retourneren dient u eerst contact op te nemen met ons per mail (info@bluesanitair.nl). Zodra er een akkoord gegeven is, dan ontvangt u een nummer en een retouradres van ons per mail. Voeg dit nummer toe aan de retourzending.

Randvoorwaarden retourneren
Om een retouraanvraag te kunnen aanvaarden en verwerken vragen wij u om te voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Het product is onbeschadigd;
  • De retouraanvraag moet binnen 14 kalenderdagen na levering;
  • Het product is ongebruikt / ongemonteerd;
  • Het product is verpakt in de originele verpakking;

Retouraanvragen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen, worden niet in behandeling genomen.

Als de verpakking niet in de originele staat is, dan vergoeden wij 80%. Wij raden u aan om het verzendadres op de doos te vermelden. Mocht het pakketje niet geleverd zijn, dan kan het teruggestuurd worden door het postbedrijf.

Als een pakket verloren is gegaan tijdens het retour sturen, dan is Blue Sanitair daar niet verantwoordelijk voor. Daarom adviseren wij om het pakket aangetekend te versturen.

Na het geven van een akkoord dient de bestelling of het desbetreffende deel binnen 14 kalenderdagen door ons te zijn ontvangen. Bij het ruilen van producten vragen wij eerst om het product retour te sturen om vervolgens een nieuwe levering in te plannen. Het verwerken van de retourzending duurt ongeveer 5 werkdagen.

Producten die speciaal voor de consument worden besteld kunnen niet geretourneerd worden.